web counter
* * * HARTELIJK WELKOM OP MIJN WEBSITE * * * HERZLICH WILLKOMMEN AUF MEINER HOMEPAGE * * * WELCOME TO MY WEBSITE * * *

01-08-2010 Rund um Wellen, Beverstedt-Wellen, Deutschland

Het was voor ons vroeg opstaan om aan de Volkslauf "Rund um Wellen" deel te nemen. We hadden om 5.30 uur met Jan, Ineke en Irma Scheffer bij grensovergang Bad Nieuweschans afgesproken zodat we gezamenlijk richting Wellen - onder Bremerhaven - zouden rijden. Daar aangekomen stonden Sjoerd en Ronald al op de parkeerplaats. Voor Ineke en Sjoerd was de start van de marathon al om 8.00 uur. Ik had me ingeschreven voor de 11 km waarvan de start om 8.30 was. Frans had zich ingeschreven voor de halve marathon, waarvan de start om 8.35 uur was. Was het s'morgens bij de start heerlijk loopweer maar later op de dag werd het steeds warmer 25°/26° zodat de halve- en de hele marathonlopers het steeds zwaarder kregen. En het was zeker zwaar want het parcours was zeer heuvelachtig, men kan het vergelijken met de heuvels in Zuid Limburg. Na de start maakte ik kennis met Mathias Lidtner uit Worpswede. Voor hem was de 11 km parcours bekend terrein want hij wist mij precies te vertellen waar en wanneer er weer een heuvel in aantocht was. Het prachtige parcours ging over verharde wegen maar grotendeels over onverharde boslanen. Na afloop van elke afstand vond direct de prijsuitreiking plaats. Ineke Scheffer finishte als derde dame op de marathon.

Foto's van "Rund um Wellen", zie: Mijn hardloopfoto's
Voor meer foto's (mehr Fotos) zie website: Laufen in Worpswede
Voor een uitslagenlijst (Ergebnisliste), zie website: TSV-Wellen
Voor een verslag en meer foto's, zie website: Marathon van Leens
Lees ook het verslag, (Lesen Sie auch das Bericht), zie website: Laufen in Worpswede